Teitkö sinäkin nämä 9 yleistä mokaa käyntikorttiesi kanssa?

Käyntikortteja tehdessä, unohtuu usein niiden tärkeä rooli yritykselle. Useimmat aliarvioivat niiden potentiaalin uusien liidien saamiseksi.

Mikä on käyntikorttien tarkoitus?

Alla kaksi tärkeintä:

  1. Antaa ammattimainen kuva sinusta ja yrityksestäsi
  2. Mahdollistaa yhteydenpidon jatkossa

Haluatko sinäkin antaa ammattimaisen kuvan ja saada yhteydenottoja potentiaalisilta asiakkailta?

Siinä tapauksessa sinun pitää tunnistaa nämä 9 yleisintä virhettä ja laittaa käytäntöön artikkelissa olevat vinkit.

1. Tärkeimmät yhteystiedot puuttuvat

Teknologian edistyessä ihmisillä on erilaisia ​​viestintävaihtoehtoja. Näillä on vaikutusta yritysmaailmaan. Ihmisten houkuttelemiseksi sinun kannattaa mainita erilaisia tapoja ottaa yhteyttä.

Yleisimpiä ovat:

  • Puhelinnumero
  • Sähköposti
  • Kotisivut
  • Osoite
  • Sosiaalinen media
    • Facebook
    • Twitter
    • LinkedIn
    • Instagram

Jotkut haluavat käyttää sähköpostia tai puhelinta ottaakseen sinuun yhteyttä.

Toiset haluavat ensin tutustua kotisivuihisi tai yrityksesi sosiaalisen median tileihin.

Jos sinä ja mahdollinen asiakas ette ole tunteneet toisianne pitkään, käyntikortti toimii muistutuksena. Ilman sitä hän todennäköisesti unohtaisi sinut nopeasti.

Toisaalta, saat mahdollisesti yhteydenottoja henkilöiltä, jotka ovat saaneet yhteystietosi edelliseltä asiakkaaltasi.

Varmista siis että käyntikorteistasi ei puutu tärkeimpiä yhteystietojasi.

2. Täyteen sullottu

Käyntikortissa on rajoitetusti tilaa yksityiskohtia varten. Joten mitkä tiedot sinun kannattaa laittaa?

Tavoitteena on olla houkutteleva ja samalla antaa tarvittavat tiedot.

Ehkä ajattelet, että paras tapa on laittaa kaikki mahdolliset yhteystiedot ja sosiaaliset mediat. Tämä ei kuitenkaan välttämättä ole tehokkain menetelmä.

Täyteen sullottuna käyntikortti antaa epäammattimaisen kuvan. Toisaalta liika tietomäärä voi turhauttaa henkilön.

Käyntikortissa on liikaa tekstiä

Tähän on ratkaisu: Yksinkertaisuus on paras tapa.

Toimi näin saadaksesi potentiaalisten asiakkaiden huomion.

Säilytä vain tarvittavat tiedot ja aseta ne järjestykseen. Useimmille nämä tiedot ovat:

  • Henkilön ja yrityksen nimi
  • Titteli
  • Puhelinnumero
  • Sähköposti
  • Kotisivut
  • Aktiivisesti käytössä oleva sosiaalinen media

Voit myös lisätä käyntikortin takasivulle tarjoamasi palvelut sekä kertoa miksi olet paras vaihtoehto alallasi.

Voit suunnitella käyntikortit helposti netissä >>

3. Huonosti valitut värit

Värit ovat tärkeä osa jokapäiväistä elämäämme. Teemme valintoja värien suhteen päivittäin. Pukeutumisessa, toimiston sisustamisessa ja auton valinnassa väreillä on tärkeä rooli. Käyntikortit eivät ole poikkeus.

Itse asiassa, on hämmästyttävää kuinka värit ohjaavat ihmiset päätöksiä ja suhtautumista eri asioihin.

Esimerkiksi käyntikorttien punainen väri luo elävän ja houkuttelevan ilmeen. Toisaalta vihreä tuo helposti mieleen ekologisen vaihtoehdon ja vaalean sininen rauhoittaa.

Valitse siis käyntikortteihin yrityksellesi sopiva väri.

Jos et ole varma asiasta, voit valita mallin jossa päävärinä on valkoinen.

Myös tekstien asettelussa tulee ottaa huomioon väri.

Jos tausta on tumma, musta teksti ei välttämättä erotu riittävän hyvin. Toisaalta vaalea teksti ei erotu hyvin valkoisesta tausta. Tekstin ja taustan väreissä pitää olla riittävästi kontrastia.

Verkkokaupassamme olevat käyntikorttimallit on suunniteltu niin että tekstit erottuvat hyvin taustasta.

4. Vaikeasti luettava teksti

Onko sinun pidettävä korttia lähes otsassasi kiinni voidaksesi lukea tekstit?

Siinä tapauksessa, on aika tehdä uudet käyntikortit.

Monilla on vaikeuksia lukea pientä tekstiä. Sinä ehkä voit lukea tekstin hyvin, mutta kysy itseltäsi: Pystyykö suurin osa ihmisistä tekemään saman?

Ajattele, mitä hyötyä käyntikorteista on, jos vain muutama ihminen pystyy lukemaan niissä olevan tekstin?

Jos teet aineiston suunnitteluohjelmalla tietokoneella, ota huomioon että ruudulla teksti voi näyttää isommalta kuin mitä se todellisuudessa on.

Esimerkiksi suunnitteluohjelmassamme sinun kannattaa käyttää malleissa valmiiksi olevia fonttien kokoja.

5. Normaalista poikkeava koko

Ihmiset voivat halutessaan kantaa käyntikorttiasi mukanaan tai jättää sen toimistoon. Kumpi on mielestäsi parempi vaihtoehto?

Standardikoon 90x50mm kokoisia käyntikortteja on helpompi kuljettaa mukanaan. Ne mahtuvat hyvin lompakkoon tai käyntikorttikorttikoteloon.

Tavallista suurempia tai pienempiä käyntikortteja voi olla hankala pitää tallessa. Suuret eivät sovi taskuihin, lompakkoon tai edes standardikoon koteloihin. Toisaalta pienet hukkuvat helposti.

Suomessa yleisimmät käyntikortti koot ovat 90×50 ja 85x55mm.

Siksi suunnittelijoidemme tekemät mallipohjat ovat myös kokoa 90x50mm.

6. Ei erotu muista

Kaikki saamme käyntikortteja lähes päivittäin.

Suurin osa niistä ovat liian yksinkertaisia, eivätkä ne erotu massasta.

Siksi tyylikkäiden käyntikorttien luominen antaa sinulle etulyöntiaseman kilpailijoihisi nähden. Olet ensimmäinen vaihtoehto, kun joku tarvitsee palveluitasi.

Moderni, ammattimainen aineisto tekee vaikutuksen ja jää mieleen. Eikä sen tekeminen ole vaikeaa.

Voit käyttää veloituksetta graafikkomme tekemiä mallipohjia tehdäksesi elegantit ja ammattimaiset käyntikortit, jotka erottuvat massasta.

Palvelumme avulla varmistat, uudet tyylikkäät käyntikortit.

7. Hämmentävä

Jos kontaktisi ei pysty käyntikorttisi perusteella sanomaan minkä alan yritystä edustat, kannattaa se suunnitella uusiksi.

Kerro selkeästi ja yksinkertaisesti mistä yrityksessä on kyse. Tähän todennäköisesti riittää yrityksen nimen, sloganin ja tittelisi käyttö.

Toisaalta jos yrität hyödyntää saman käyntikortin kahteen eri tarkoitukseen, voi lopputulos hämmentää. On parempi tehdä jokaiselle henkilölle ja yritykselle omat aineistot.

8. Heikkolaatuinen materiaali

Käyntikortit edustavat yritystäsi.

Huonolaatuiset kortit eivät täytä tarkoitustaan. Miksi?

Koska ne antavat ymmärtää, että yrityksesi ei tarjoa ammattitaitoista palvelua ja sinulle on tärkeämpää säästää muutama euro kuin tarjota laatua.

Kyseessä on sijoitus yrityksesi imagoon. On parempi sijoittaa hieman enemmän ja tilata laadukkaita käyntikortteja. Ne maksavat itsensä takaisin uusien asiakkaiden muodossa.

9. Kuvien heikko resoluutio

Painotuotteissa tulostamisen resoluutio on avaintekijä. Huono resoluutio johtaa epäselvään sekä halpaan ulkoasuun.

Resoluutio tulisi olla vähintään 300 dpi. Tätä pienempi tarkkuus luo heikkolaatuisen lopputuloksen.

Ole myös varovainen Googlen kautta löydettyjen kuvien suhteen, ne ovat usein huonolaatuisia. Toisaalta on erittäin todennäköistä, että käyttämällä niitä ilman lupaa, loukkaat tekijänoikeuksia.

Käyntikorttien tarkkuus 72 ja 300 dpi
Kuva havainnollistaa miltä käyntikortti näyttäisi 72 ja 300 dpi:n aineistolla

Kaikki tämä voi tuntua hankalalta ja monimutkaiselta. Mutta älä huoli. Me autamme sinua.

Verkkokaupassamme on yli miljoona erilaista kuvaa, joita voit käyttää vapaasti käyntikorteissasi. Saat näyttävät käyntikortit helposti käyttämällä tarjoamiamme laadukkaita kuvia.

Katso miten saat tyylikkäät käyntikortit korkealaatuisilla kuvilla >>

Muista tämä:
Käyntikorteilla voit helposti parantaa ensivaikutelmaasi. Hyvin pukeutuneelle ammattilaiselle, laadukkaat käyntikortit ovat piste iin päälle.